X
    アカデミックビジュアライゼーションスタジオRC   ログイン (EN)   原稿を依頼する (EN)
学術英語編集

Metacognition and Learning

ジャーナルタイトルで検索 最新のコメント: コメントはありません


ジャーナル名:   ISSN:   主題分野:   インパクトファクタ範囲: -
インデックス:   カテゴリー:   オープンアクセス:   Sort by:

[Metacognition and Learning]こんにちは、このページの訪問者は2709番目です。

ジャーナル プロフィール
ジャーナル タイトルMetacognition and Learning Metacognition and Learning

(According to the latest JCR data, this journal is not indexed in the JCR.)
LetPub Score
6.0
50 ratings
Rate

Reputation
7.4

Influence
4.7

Speed
7.0

ジャーナルの略称METACOGN LEARN
ISSN1556-1623
E-ISSN1556-1631
h-indexN.A.
CiteScore
CiteScoreSJRSNIPCiteScore Rank
7.801.8712.250
Subject fieldQuartilesRankPercentile
Category: Social Sciences
Subcategory: Education
Q1107 / 1620

自己引用率 (2024-2025)4.20%自己引用率トレンド
掲載範囲
The journal "Metacognition and Learning" addresses various components of metacognition, such as metacognitive awareness, experiences, knowledge, and executive skills.

Both general metacognition as well as domain-specific metacognitions in various task domains (mathematics, physics, reading, writing etc.) are considered. Papers may address fundamental theoretical issues, measurement issues regarding both quantitative and qualitative methods, as well as empirical studies about individual differences in metacognition, relations with other learner characteristics and learning strategies, developmental issues, the training of metacognition components in learning, and the teacher’s role in metacognition training. Studies highlighting the role of metacognition in self- or co-regulated learning as well as its relations with motivation and affect are also welcomed.

Submitted papers are judged on theoretical relevance, methodological thoroughness, and appeal to an international audience. The journal aims for a high academic standard with relevance to the field of educational practices.

One restriction is that papers should pertain to the role of metacognition in learning situations. Self-regulation in clinical settings, such as coping with phobia or anxiety outside learning situations, is beyond the scope of the journal.
公式サイトhttps://www.springer.com/11409
オンライン原稿提出https://www.editorialmanager.com/meta
オープンアクセスNo
出版社Springer Nature
主題分野Multiple
出版国/地域
発行頻度年3回刊行
発行開始年0
年間記事数32年間記事数トレンド
ゴールド OA 割合42.86%
Web of Science 四分位
2024-2025
WOS Quartile: Q1

CategoryEditionJIF QuartileJIF RankingJIF Percentage
EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCHSSCIQ134/756
PSYCHOLOGY, EDUCATIONALSSCIQ16/74
インデックス (SCI or SCIE)Social Science Citation Index
PubMed Central (PMC) へのリンクhttps://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog?term=1556-1623%5BISSN%5D
平均査読期間 *出版社からの許可を得たデータ:
著者からのデータ:
競争力 *著者からのデータ:
参考になるリンク
関連するジャーナル 【Metacognition and Learning】CiteScoreトレンド
自己引用率トレンド 年間記事数トレンド
著者のコメント
*すべてのレビュープロセスの指標、例えば受理率やレビューの速さは、ユーザーが提出した原稿に限定されています。そのため、これらの指標はジャーナルの正確な競争力や速さを反映していない可能性があります。
  • 同じ学問分野のジャーナル
  • CiteScoreトレンド
  • 自己引用率トレンド
  • 年間記事数トレンド
  •  
    学問分野内の信頼できるジャーナル インパクトファクター
    International Journal of Educational Technology in Higher EducationH-index: 22

    CiteScore: 27.70
    Educational Research ReviewH-index: 0

    CiteScore: 18.30
    COMPUTERS & EDUCATIONH-index: 149

    CiteScore: 23.70
    Studies in Science EducationH-index: 39

    CiteScore: 18.00
    BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGYH-index: 0

    CiteScore: 17.60
    International Journal of STEM EducationH-index: 0

    CiteScore: 14.80
    REVIEW OF EDUCATIONAL RESEARCHH-index: 0

    CiteScore: 20.70
    Internet and Higher EducationH-index: 0

    CiteScore: 19.10
    EDUCATIONAL TECHNOLOGY & SOCIETYH-index: 0

    CiteScore: 12.00
    International Journal of Computer-Supported Collaborative LearningH-index: 0

    CiteScore: 9.20
    学問分野内で最も検索されたジャーナル ページビュー
    COMPUTERS & EDUCATION109090
    JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION58514
    AMERICAN JOURNAL OF PHYSICS57120
    Physical Review Physics Education Research46224
    IEEE Transactions on Learning Technologies39884
    ACADEMIC MEDICINE36965
    MEDICAL EDUCATION32011
    Journal of Science Education and Technology28326
    Science & Education27475
    Studies in Science Education25737
  •  

    Metacognition and Learning Metacognition and Learning
    来年の予測:
    着実な増加 変化なし 徐々に減少  更新する
  •  

     
  •  

     


最初    前へ    次へ    最後  (0/0)
  [Metacognition and Learning] のレビューレビューを書く
レビューはありません。
最初    前へ    次へ    最後  (0/0)

[Metacognition and Learning] のレビューを書き始める:





Contact us

Contact us  

Your name*

Your email*

Your message*

Please fill in all fields and provide a valid email.

Security Code*

>